Endlersrus.nl Forum Index
Portal  •  Forum  •  Profile  •  Search   •  Register  •  Log in to check your private messages  •  Log in   

aqua 40

Post new topicReply to topic
Author Message
mosfet

netherlands.gif

PostPosted: 23.07.2010, 16:16    aqua 40 Reply with quoteBack to top

ik heb een vraag
hoeveel endlers kan ik in een aqua 40 houden om te beginnen
ik bedoel zo'n bakje wat er in het zwart en zilvergrijs te koop is.

en wat is een goede filter om in die bak te gebruiken?
gr jacob

OfflineView user's profileSend private messageMSN Messenger    
Henny

netherlands.gif

PostPosted: 14.08.2010, 08:14    (No subject) Reply with quoteBack to top

Beetje late reactie maar je hebt er helaas toch niks aan want ik wil gewoon jouw vraag nog een keer onder de aandacht brengen.
Ik heb nl. ook endler in een aqua 40, begonnen met 3 koppeltjes en en paar jonkies, maar inmiddels heb ik denk ik wel 30 kleintjes erbij, niet te geloven hoe hard dat gaat. Ik vraag me dus ook af of ik risico's begin te lopen qua waterwaarden en zo.
Ik wil de kleintjes wel verkopen/weggeven maar ik denk dat mensen ze pas willen als je het geslacht kunt onderscheiden en dat duurt misschien nog wel een poosje (ze zijn van een paar weken tot een week of 7 oud schat ik).

Dus kan ik ze gerust erin laten tot ze weg gaan of loop ik dan teveel risico om problemen te krijgen?

Hopelijk reageert er nu wel iemand??

Ik heb er overigens gewoon zo'n aquaflow 100 geloof ik inzitten, de filter die standaard bij een nieuwe aqua 40 geleverd wordt. En het water is helder en de planten doen het super zonder toevoegingen van het een of ander.

gr. Henny

OfflineView user's profileSend private message    
go_insane1981

netherlands.gif

PostPosted: 14.08.2010, 09:50    (No subject) Reply with quoteBack to top

Bij regelmatige waterverversen kan je ze wel volwassen laten worden(op kleur komen dus), ik heb o.a. 3 20l bakjes die soms ook uitpuilen van de vissen en wat ik dan zie is dat er gewoonweg minder jongen geboren worden dus de guppen/endlers stoppen met werpen van jongen. En mocht ik er onverhoopt niet afkomen gooi ik ze in de mixbak die we hier hebben en de "mislukkelingen doe ik bij mijn cichliden in.

Ik gebruik normaliter ook altijd de standaard filters geen probleem.

Henny

netherlands.gif

PostPosted: 15.08.2010, 06:55    (No subject) Reply with quoteBack to top

Oké, bedankt voor je reactie, dan laat ik ze lekker zitten tot ze op kleur zijn.
Jefftrack

netherlands.gif

PostPosted: 19.08.2010, 21:03    (No subject) Reply with quoteBack to top

Bij regelmatig water verversen wordt er wel om de dag bedoeld.....

Een overbezetting in het aquarium is wel degelijk gevaarlijk voor de waterwaarden en dus voor de gezondheid van je vissen. Maar als je weet wat je doet en je een de regelshoud door om de dag water te verversen kan het wel.

Als je van plan bent vaker de jongen te laten op groeien is het wellicht verstandiger om er een klein aquarium bij te nemen...

Jeffrey

OfflineView user's profileSend private messageVisit poster's website    
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Show permissions

Board Security

135 Attacks blocked