| Author |
Message |
Henny

|
Posted:
11.06.2010, 15:24 vraag over scarlet red |
  |
Ik heb me net voorgesteld dus kan ik nou lekker vragen gaan stellen.
Vanmiddag was ik in de plaatselijke lfs en zag daar scarlet red endlers.
Da's juist 1 van de soorten die ik erg mooi vind en aangezien je ze volgens mij nog niet zoveel ziet was dat nogal een meevaller.
Maar.... de prijs viel niet zo mee. 17,50 per koppel.
Dus nou is mijn vraag, is dit een normale prijs voor de scarlet red of denken jullie dat ik er wel iets goedkoper aan kan komen?
En wat zou ik dan kwijt zijn voor een koppel lime green, da's ook een soort die ik erg mooi vind namelijk? Moet ik dan aan dezelfde prijsklasse denken? Maar voor beide soorten geldt, ik moet er natuurlijk wel (redelijk in de buurt van Oss) aan kunnen komen.
Hopelijk is er hier iemand die meer ervaring met de scarlet red heeft? want ik kan er niet zo veel over vinden tot nu toe.
groetjes,
Henny
|
|
  |
 |
Robert
Administrator

|
Posted:
11.06.2010, 16:30 (No subject) |
  |
Red scarlets zijn endlerhybriden.
Prijs is inderdaad wat aan de hoge kant.
Aquarius in Reuver heeft Limes en red scarlets.
Effe mailtje sturen of PB.
Succes, Rob.
|
|
   |
 |
Henny

|
Posted:
11.06.2010, 17:17 (No subject) |
  |
Dankjewel en nog een vraag n.a.v. jouw antwoord, zijn red scarlets altijd hybriden? Worden ze dan ook groter dan de endler gup of hoeft dat niet automatisch zo te zijn?
gr.
Henny
|
|
  |
 |
Robert
Administrator

|
Posted:
11.06.2010, 18:21 (No subject) |
  |
Zijn niet zoveel groter als endlers, en ja het zijn altijd hybriden.
Red scarlets komen niet in de natuur als zuivere endlers voor.
Groetjes, Rob.
|
|
   |
 |
emeraldking

|
Posted:
22.07.2010, 01:53 (No subject) |
  |
Hoi, 17.50 euro voor een koppel is idd vreselijk duur. Als je het via een winkel wilt verkrijgen dan kosten ze hier in de regio hengelo-enschede voor een prijs variërend tussen de 5 en 8.95 per koppel. Praticuliere verkoop is gunstiger qua prijsstelling.
Oh ja, alle endlervariëteiten die in de handel zijn m.u.v. de zuivere black bars betreffen hybriden. Merk helaas dat er nog teveel lieden binnen deze hobby onterecht meerdere wildvang gelijkende guppen betitelen als zijnde endlers. 'k Heb thuis meerdere wildvanggelijkende guppen die geenszins endelrs betreffen. Een hobby die bij mij reeds 41 jaar geliefd is, dus weet terdege wel waar ik het over heb....
Grtjs, "S"
_________________ Ciao from Emeraldking
|
|
  |
 |
|
|